pimopreis.reismee.nl

de voorbereiding

Dinsdag 18 augustus.

Ruim een jaar geleden nam ik het besluit voor een langere periode vrijwilligerswerk te gaan doen op Bali. Voor mij een goede manier om nog een keer te reizen door andere landen, andere natuur en cultuur. Ik heb naar mijn idee veel gereisd en gezien maar toch altijd op een wat gehaaste wijze. Nu ik meer de tijd heb wil ik ervaren hoe het is om ergens langer te blijven, me meer onder te dompelen in de lokale omstandigheden en zo te ervaren hoe het leven ook heel anders kan zijn dan hier in mijn confortabele huis in ons geordende Nederland.

Lang leek het ver weg, maar nu komt het toch echt dichter bij. Mijn visum ligt klaar, gisteren de nodige vaccinaties gehaald en al geruime tijd bezig met het actualiseren van mijn Engels (de voertaal op het vrijwilligersproject is Engels) en het leren van de basis van Bahassa Indonesia. Mijn gevoel voor vreemde talen is zeer beperkt, dus dat op zich is al een uitdaging. Maar mijn streven is om straks toch een simpel gesprekje in het maleis te kunnen voeren....

Nu probeer ik deze weblog op te zetten. Daar zitten ook meer haken en ogen aan dan ik in eerste instantie dacht, b.v. hoe zet ik foto's op de weblog; kan het ook vanaf mij ipad... `Er kan weer zoveel mee, dus eerst maar thuis even oefenen zodat ik straks daar geen tijd en aandacht aan hoef te besteden.

Wink

Reacties

Reacties

Thilde de Haan

Nog een nachtje slapen en dan....
hoop dat het alles brengt wat je zo graag wil ervaren.
Goede vlucht happy landing en weg met de winterkleren!!!!

Fijke.veenstra@gmail.com

Dag Pim,
Nog een laatste oefening:
Perjalanan Yang baik
Saya harap Anda memiliki wakru yang baik di sana.
We kijken met belangstelling uit naar je reisblog.
Hasan en Fijke

Wierbosc@home.nl

We wensen je twee fantastische maanden. Goede reis.
Groeten van Jan en Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active