pimopreis.reismee.nl

Hanengevechten en eigen vervoer!

Vanochtend, na mijn ochtend wandelng door de rijstvelden ( ik maak een aparte foto serie over de pracht van de rijstvelden) op weg naar de "zondagse massage" liep ik tegen het oploopje voor de hanengevechten aan. In het dorp was het vandaag een bijzondere dag, de offers waren groter dan anders ( helaas geen foto's..) en velen liepen in ceremoniële kleding rond. Daar kunnen de hanengevechten mee te maken hebben want voor sommige ceremonies is hananbloed nodig. Formeel moet het gevecht stoppen zodra de eerste druppel bloed vloeit, maar dat gebeurt lang niet altijd. Officieel zijn de gevechten buiten de tempel verboden, maar met wat smeergeld wordt het gedoogd. Blijven kijken kon niet, want vrouwen worden bij de hanengevechten niet gedoogd. Tijdens de fietstocht kwamen we ook een hanengevecht bijeenkomst tegen, toen lukte het me niet om wat foto's te maken, Dat is nu wel,gelukt, ik moest er toch langs......

Beneden bij de trappen stond Christiana me op te wachten met onze eigen motorfiets! Ja, we beschikken sinds gisteren over eigen vervoer. Christiana heeft vroeger motorfiets gereden en een officieel rijbewijs. Volgende week willen we wat projecten en musea bezoeken en dan is eigen vervoer toch wel veel makkelijker dan steeds onderhandelen over taxi prijzen. Ik dus achter op. Eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje eng, maar het verkeer is wel rustig en Christiana rijdt goed. Dus een nieuwe dimensie aan het Bali avontuur.

Gisteren zagen we hoe op Bali zaken ook zeer goed georganiseerd kunnen zijn. Via internet hadden we een kookschool gevonden met zeer goede recensies. Die werden ook helemaal.waargemaakt; een mooi programma met uitleg op de markt over de produkten, op,het rijstveld over de rijstbouw, in de keuken over de ingrediënten en tenslotte werden we op een soepele wijze zelf aan het werk gezet.

Reacties

Reacties

erica

Die foto van jullie op de brommerd. Geweldig!
Blijft iedere keer spannend waar je nu weer over schrijft. Was net bij Susanne en we constateerden dat de tijd vliegt. Je bent weer zo terug.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active